A Mikulás mint irodalmi és piaci jelenség a XIX. század derekán

2023. december 6.
10 perc
Bátori Anna

Nem kell ahhoz sem a kapitalizmus esküdt ellenségének, sem a fenntarthatóság felkent prófétájának lenni, hogy az adventi időszak kereskedelmi és médiakampányait túlfogyasztásra buzdítással gyanúsítsuk meg. Elég néhány percet eltölteni egy bevásárlóközpontban vagy valamelyik online reklámfelületen, és máris az az érzésünk támad, hogy a karácsony elsősorban a fogyasztásról szól: a hirdetések ígérrte szerint csakis akkor részesülhetünk az adventi időszak „varázslatos” és „meghitt” életérzésében, ha hangulatos dekorációt, ragyogó ruhákat, különleges ételeket és természetesen csodásabbnál csodásabb ajándékokat vásárolunk. Fények, csillogás, finom illatok, ajándékok – ezek volnának az adventi időszak kötelező elemei.


Ez is érdekelhet